Turizm STK’ları artık kriz için öne çıkmalıdır!

Seyahat Acenteleri Yöneticileri derneği olarak (SAYD) olarak yaşanan turizm krizinde artık STK’lar devreye girmesi ve inisiyatif almaları gerektiğini düşünüyoruz.

Özellikle Ana taşıyıcı pazarlarda Bakanlık ,STK lar ve Yatırımcıların  şapkayı önüne koyup özeleştiri yapmaları gerekmektedir. Tüm Turizm temsilcilerinin yaşanan krize karşı bakış açılarını değiştirmeleri gerekiyor. 

Bugüne kadar yapılan kriz toplantılarında sürekli günü kurtaracak tedbirler konuşuldu ve devletten istenen beklentiler dile getirildi. Bu şekildeki anlayış turizm sektörü için sürekli ağlayan ve bir şeyler talep eden bir sektör algısı yaratmaktadır. Devletin belli pazarlardaki Krizi aşmak için Ana unsur olduğu kaçınılmaz lakin Turizm temsilcilerinin de geçerli Projeleri ve önerileri masaya koyması gerekmektedir.

Bakanlığımızın sektörü rahatlatacak tedbirleri alması tabii ki gerekli ancak bunun yanında sektör olarak krizi nasıl bertaraf ederiz diye kafa da yormamız gerekiyor. Ülkeye 36 milyon turist getirmiş ve 30 milyar dolar döviz girdisi sağlamış bir sektörün daha etkin çalışmalı ve mevcut krizle baş edebilmek için tedbirler almalıdır.

Belli Kaynak pazarlarda bugün sektör olarak yaşadığımız krizin siyasi kaynaklı olduğu aşikar, Türkiye’deki turizm ve ticaret Birlikleri ve STK’ları sorumluluk alarak bu krizi çözmek için müdahale etmelidir.

Bilindiği üzere özellikle Almanya ve Hinterland’ı ile Türkiye arasında yaşanan siyasi krizlerde her iki taraf siyasetçileri kendi ülke menfaatlerini önde tutarlar. Ancak iki ülke Birlik  ve  STK’ları bir araya gelerek yaratacağı sağduyu sayesinde tarafların toplumlarını daha fazla ayrışması önler ve sadece siyasi çözüm beklemenin ötesine geçilir.

Bu sağduyuyu da sağlayabilecek taraflar her iki ülkenin STK’larıdır. STK’ların iki ülke arasındaki oluşturacakları ortak çabayla siyasilerinin arasında arabuluculuk yapılarak sorunlar çözülebilir. Bugün Almanya başta olmak üzere Avrupa ülkeleriyle yaşanan krizde Turizm STK’larımız acil bir şekilde devreye girmelidir. Bu şekilde iki toplumun nabzını bir arada tutarak hem bu ayrışmayı ortadan kaldırabilir ve hem de mevcut krizi çözmede büyük mesafeler alabiliriz.

Bunun için ilk önce Türkiye’deki STK’lar Avrupa’daki muhataplarıyla bir araya gelip krizle beraber adeta yangına dönen Turizm ve diğer ticari faaliyetleri tekrar canlandıracak önlemler alabilir öneriler getirebilir.

STK ların bu çalışmalarına Bakanlıklar ve  yurtdışı temsilciliklerimiz gerekli koordinasyonu sağlayabilir. Ayrıca Avrupa’daki vatandaşlarımıza ve orada bulunan binlerce Türk dernek ve iş kuruluşlarını yine aynı şekilde organize edebilir.

Tüm bu çalışmalar, Turizm bakanlığı merkezli bir kurul ile koordine edilebilir ve hatta finansmanı da bakanlık tanıtma bütçesinden yapılabilir.

Ayrıca 2018 tanıtma bütçesi ile Avrupa ve Uzakdoğu da yapılacak tanıtımlarda broşür, dergi, cd gibi eski moda tanıtımlar yerine sosyal medya kanalları ve Fenomenleri ve Blogger lar daha aktif kullanılabilir.

Bir taraftan STK’ların muhataplarıyla birlikte yapacağı çalışmalar ve diğer tarafta yeni trend reklam çeşitleri ile yapılacak tanıtımlar krizin ateşini bir nebze söndürebilir hatta ciddi bir rahatlama sağlayabilir.

2018 yılı pazarlama faaliyetlerinin başladığı Ağustos ayının ortalarına geldiğimiz bir süreçte bu çalışmaların bir an önce başlaması hepimizin menfaatine olacaktır.

Bizler SAYD olarak bu çalışmaları elimizden gelen desteği vermeye her zamanki gibi hazırız.

Saygılarımızla,

SAYD Seyahat Acenteleri Yöneticileri Derneği

Hamit KUK

Genel Sekreter